فارس پرس

آخرین مطالب

۲ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است


شاید برای شما به عنوان یک وبمستر و یا ادمین سایت در بررسی هایی که برای سایت خود انجام میدهید,کلمات کلیدی سایت خود را سرچ کرده اید و نتایجی که گوگل به شما میدهد شما را به شدت متعجب و در بعضی موارد عصبانی کرده باشد.در نتایجی که در سرچ کلمات کلیدی سایتتان دیدید,یکسری سایتهای تازه کار که شاید اصلا اسم آنها را حتی یکبار هم نشنیده باشید میبینید که رتبه هایی بین 3-10گوگل را به خوداختصاص داده اند.اولین سوال بعد از دیدن این نتایج این است که چطور یکسری وب سایتهای نوپا و کوچک و تازه کار میتوانند در یعضی کلمات کلیدی که سایت شما در سرچ آنها رتبهء خوبی داشته است ,با شما رقابت کنند؟جواب این سوال مهم تنها یک کلمه است:”محتوای تاره و با کیفیت“.

باید این را بدانید که در چند سال گذشته گوگل اهمیت ویژه ای به محتوای تازه و در عین حال با کیفیت در سایتها داده است. به همین دلیل یکسری وب سایتهای نوپا و کوچک که محتوایی تازه و با کیفیت داشته اند توانسته اند درنتایج گوگل  از حریفان پیشکسوت خود به شدت و به سرعت پیشی بگیرند. شاید این سرعت و شدت برای بعضی ها این سوال را بوجود بیاورد که شاید این سایتها در آینده با جریمه های گوگل مواجه شوند,اما نکتهء جالبی که در این زمینه وجود دارد این است این روش نه تنها جریمه ای را ازطرف گوگل برای شمابه همراه نخواهد داشت بلکه بشود گفت که بهترین و راحت ترین روش برای بدست آوردن جایگاه مناسب و رتبه در گوگل همین باشد که میتوانیم بدون یچ ترسی ازعواقب آن نهایت استفاده را ببریم.

برای اینکه شما هم بتوانید از این روش استفاده کنید,که نه هزینه ایی دارد و نه عواقبی جز بهبود رتبهء سایتتان در گوگل,میتوانید از راهکارهایی که در ادامه به آنها میپردازیم استفاده کنید.

 

1- در سایت محتوای تازه و هدفمند قرار دهید.

اولین قدم برای اینکه سایت شما در نتایج گوگل جایگاه و رتبهء خوبی داشته باشد این است که رقیبان خود را در زمینه ء کاریتان مشخص کنید.بررسی کنید که کلمات کلیدی که باموضوع سایت و کار شما مرتبط هستندو  در عین حال رقیبه کمی در گوگل دارند کدامها هستند؟سعی کنید با همین محوریت مطالب مفید,با کیفیت و تر و تازه در سایتتان قرار دهید.البته ممکنه بعد از چند روز که این مطالب رو گذاشتید باز هم جایگاه شما ارتقاء پیدا نکنه!!نگران نباشید!:(این بدین معنا نیست که مثلا سایت شما کپی کار است و یا .. .کافی است کلمات کلیدی مطلب را تغییر دهید.این کار را با چند بار آزمون و خطا به راحتی انجام خواهید داد.این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر زمانی متوجه شدید که سایت شما در گوگل در کلمات کلیدی کاملا نا مربوط به سایتتان رتبه داشته باشد.این اصلا خوب نیست این کلمات کلیدی را شناسایی و خیلی سریع از سایت حذف کنید.

 

2- مطالب قدیمی را با محتوای تازه زنده کنید.

برای شما که یک وب مستر هستید حتما پیش آمده که مطلبی  از سایت شما در یک یا دو کلمه کلیدی در گوگل جایگاه بسیار مناسبی داشته است.اما یک مدت که از انتشار این مطلب در سایتتان گذشته ,رتبه وجایگاهش را از دست داده است.مشکل چیست؟این مطلب که مدتهاست در سایتتان نشر پیدا کرده و سابقه دارد؟نگران نباشید چیز خاصی نیست!

فقط کافی است که یک ویرایش جزئی روی مطلبتان انجام دهید و آن هم در حد مثلا یک پاراگراف به عنوان توضیحات اضافی و تکمیلی در مطلبتن اضافه کنید.این کار باعث میشود ک این مطلب قدیمی دوباره زنده بشه و مجدد جایگاه و رتبه در گوگل بگیره.

یک مورد دیگر هم که وجود دارد این است که زمانی که کاربران بعد از چند مدت نظرات جدیدی در مورد مطلب شما ثبت میکنند.این هم میتواند روح تازه ای به مطلب قدیمی شما ببخشد.اما به عنوان مدیر سایت هرگز به سرتان نزند خودتان با ارسال نظرات هرز گوگل را گول بزید. اگر در زمان بروز کردن محتوای سایتتان مشکل داشتید و نتوانستید این کار را انجام دهید,میتوانید یک مطلب جدید با همان موضوع تهیه کنیدو به مطلب قبلی ریدایرکت کنید.البته سایتهایی که در زمینه ارائه نرم افزار و …. فعالیت میکنند ممکن است با این مشکل روبرو شوند مثلا زمانی که میخواهندنسخهء جدید یک نرافزار را ارائه دهند.

۳-  محتوای تازه و مستمر

در سایت خود صفحه ای به عنوان اخبار ایجاد کنید و مطالب و اخبار مربوط موضوعات مرتبط با ساییتان را در آن قرار دهید.با این کار همیشه سایت شما در حال نشر دادن اخبار و مطالب جدید است.این روشی است که بسیاری از سایتهای موفق آنرا امتحان کرده اند و از آن جواب گرفته اند.مثلا اگر سایت شما درمورد وردپرس است یک صفحه با عنوان اخبار وردپرس داشته باشید و روزی حداقل یک یا دو مطلب تازه در آن قرار دهید.

دوستان خوبم این مطلب هم به پایان رسید .اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی ازاین مطلب داشته باشیم شاید بشود در چند خط خلاصه کرد: در سایتتان محتوایی تازه و با کیفیت قرار دهید.البته این بدان معنا نیست که مطالب قبیل را ویرایش کنید و مجدد روی سایت قرار دهید.

شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که از یک مطلب چندین نگارش تهیه کنید و روی سایت قرار دهید,این موضوع دو مشکل بزرگ دارد,اول اینکه سایت شما به داشتن مطالب تکراری متهم میشود و مهم تر از همه بازدیدکنندگان شما با دیدن مطالب تکراری از سایت شما خسته خواهد شد.

پس به جای اینکه وقت خود را برای اینکاره بیهوده تلف کنید,به دنبال گردآوری مطالب جدید و تازه برای وب سایتتان باشید.وهمیشه این را در نظر داشته باشید که کیفیت مهمتر از کمیت است.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۰۷
سمیه پرویز

ترفندهای حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ

ایمیل هنوز یکی از قدرتمندترین و به‌صرفه‌ترین رسانه‌ها در بازاریابی اینترنتی است. ایمیل از دید بازاریابی اینترنتی چیست؟ ایمیل تبلیغی کوتاه برای صفحه خاصی از سایت است. درواقع در ایمیل به فروش و ارائه جزئیات نمی‌پردازیم، بلکه مخاطب را ترغیب می‌کنیم تا لینکی را کلیک کند و مطالب اصلی را در سایت ما بخواند.

یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات در بازاریابی اینترنتی هدایت افراد به صفحه اصلی سایت است. آنجا مخاطب با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شود و شاید از هدف اصلی ما دور شود. بنابراین بهتر است همیشه از داخل ایمیل به صفحه خاصی از سایت لینک بدهیم تا مخاطب دقیقا با همان اطلاعاتی برخورد کند که مد نظر ما است.

موفقیت عملیات ایمیل مارکتینگ ما به سه عامل کلیدی بستگی دارد: ۱. ایمیل موردنظر باز شود. ۲. ایمیل خوانده شود. ۳. بر لینک داخل ایمیل کلیک شود.

اگر بتوانیم مخاطب را ترغیب کنیم تا این سه کار را انجام دهد موفق شده‌ایم. البته نباید بیش از حد خوشبین و رویایی باشیم. معمولا در بهترین حالت چیزی حدود ۴۰ درصد مخاطبان ایمیل را باز می‌کنند و سپس درصدی از آن‌ها متن را می‌خوانند و بر لینک کلیک می‌کنند. بنابراین اگر ۱۰ هزار عضو داریم و با ایمیل بتوانیم کاری کنیم که ۲ هزار نفر آن‌ها وارد سایت ما بشوند کار بسیار خارق‌العاده‌ای انجام داده‌ایم!


 

افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها

مردم هر روز با انبوهی از ایمیل‌های بی‌مصرف و تبلیغاتی مواجه می‌شوند. جالب است بدانید کاربران حرفه‌ای ایمیل پس از ورود به صندوق پیام‌ها اولین کارشان پاک کردن ایمیل‌های بی‌ارزش است. این تصمیم‌گیری با توجه به دو عامل انجام می‌شود: نام فرستنده و موضوع ایمیل. نام فرستنده را طوری انتخاب کنید تا برای مخاطب آشنا باشد. توجه کنید نام فرستنده با آدرس ایمیل فرستنده متفاوت است. عامل دوم موضوع ایمیل است. چگونه موضوع ایمیل را جذاب‌تر سازیم تا به راحتی پاک نشود؟

۵ روش برای ساخت موضوع ایمیل

۱. اعداد خاص

در موضوع از عددی خاص و نامتعارف استفاده کنید. اعداد خاص همیشه جلب‌توجه می‌کنند. فرض کنید موضوع یک ایمیل اینگونه باشد: «اشتباه خطرناکی که ۹۴ درصد مدیران ایرانی در استخدام انجام می‌دهند». احتمال باز شدن این ایمیل بسیار بالاتر از ایمیلی با این عنوان است: «اشباهی که اغلب مدیران ایرانی در استخدام انجام می‌دهند». البته واضح است برای استفاده از اعداد خاص باید وقت بگذاریم و آمار و ارقامی بیابیم تا از پیشنهاد ما حمایت کند. هیچگاه از اعداد تقریبی یا آمارهای ساختگی استفاده نکنید.

۲. جملات سوالی:

جملات سوالی همیشه بیشتر از جملات خبری جلب‌توجه می‌کنند. با یک سوال می‌توانید موضوع را برای مخاطب شخصی کنید و مخاطب احساس کند دقیقا با او صحبت می‌کنید. سوالی مانند «آیا شما هم در خرید هدیه مشکل دارید و نمی‌دانید چگونه هدیه‌ای متفاوت بخرید؟» بسیار اثرگذارتر از عنوان «هدیه‌ای متفاوت بخرید» است. بهترین سوالات سوالاتی هستند که از شخص می‌پرسند آیا او هم مانند دیگران است یا خیر. سوالی مانند: «آیا شما هم هر روز صبح خسته هستید؟» بسیار اثرگذار است زیرا با یک سوال نشان می‌دهد که دیگران هم در شرایطی مشابه هستند. البته از سوالات کلیشه‌ای استفاده نکنید. سوالی مانند «آیا شما هم می‌خواهید درآمد خود را افزایش دهید؟» بسیار کلیشه‌ای است و هیچ توجهی جلب نمی‌کند.

۳. ویدئو یا فیلم:

 استقبال از فیلم و ویدیو روز به روز در وب بیشتر می‌شود. سال‌ها قبل اگر کسی می‌خواست یک دسر خوشمزه درست کند به دنبال دستورالعمل تهیه آن در اینترنت می‌پرداخت. اکنون کاربران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند فیلمی کوتاه در این زمینه ببینند. ایمیل‌هایی که در موضوع آن قول دانلود یک فیلم را می‌دهند بیشتر باز می‌شوند. البته تا حد ممکن از واژه رایگان در موضوع ایمیل استفاده نکنید. به جای «دانلود رایگان فیلم آموزش ساخت دسر» بنویسید: «دانلود فیلم آموزش دسر».

۴. نام شخصی فرد:

جذاب‌ترین واژه برای هرکس نام خودش است. وقتی شخصی صندوق پیام‌ها را باز می‌کند و با نام خودش مواجه می‌شود بعید است بتواند از باز کردن ایمیل صرف‌نظر کند. نرم‌افزارهای ارسال ایمیل این امکان را دارند که فایل اکسلی در آن‌ها وارد کنید که شامل نام افراد و همچنین آدرس ایمیل‌شان است. به راحتی می‌توانید کاری کنید که نام شخص گیرنده در موضوع ایمیل نمایش داده شود. مثلا اگر نام فرد ژان است، موضوع ایمیل اینطور باشد: «۳ نکته مدیریت برای ژان گرامی».

۵. قرض اعتبار:

شاید موثرترین روش قرض اعتبار باشد. در این روش تحقیق می‌کنید که مخاطبان شما کدام شخص، شرکت یا محصول را تایید می‌کنند و علاقه زیادی نسبت به آن دارند. سپس از اعتبار آن‌ها استفاده کرده و در موضوع ایمیل به آن می‌پردازید. مثلا فرض کنید کار شما آموزش تغذیه سالم و تناسب اندام است. اغلب مخاطبان شما هم اهل فناوری هستند. موضوع ایمیل می‌تواند اینطور باشد: «صبحانه‌ای که استیو جابز قبل از شرکت در جلسات می‌خورد». شما با این موضوع اعتبار استیو جابز را قرض می‌گیرید و مخاطب بلافاصله احساس می‌کند با مطلبی مهم مواجه است که باید حتما خوانده شود.

متن ایمیل

متن ایمیل لازم نیست خیلی طولانی باشد. البته ایمیل‌هایی که خیلی کوتاهمثلا دو خط هستند اغلب اسپم می‌شوند. شاید بهترین گزینه آن باشد که ایمیل شما حداکثر در ۵ بند ۵ خطی تنظیم شود و طولانی‌تر نشود. در تمامی ایمیل‌های خود سعی کنید آموزش بدهید. حتی شاید این آموزش فقط یادآوری یک نکته کوچک باشد.

ایمیل‌ها را بدون مقدمه بنویسید. اگر کار شما فروش دستگاه تردمیل است از نوشتن مزایای ورزش و سلامتی و صرفنظر کنید. کافی است چند خط اول ایمیل شما شامل بدیهیات خسته‌کننده باشد. دیگر شانسی برای موفقیت ندارید و مخاطب خسته شده و ایمیل را پاک خواهد کرد. بلافاصله به موضوعی جذاب بپردازید تا مخاطب را وادار به خواندن و دنبال کردن مطلب کند.

نکته جالب دیگر آنکه هرگاه در متن ایمیل حداقل سه بار لینک خود را تکرار می‌کنید، احتمال کلیک شدن آن افزایش می‌یابد. بعد از نوشتن یک توضیح کوتاه لینک خود را به سایت درج کنید. سپس باز توضیحات تکمیلی اضافه کنید و همان لینک را یک بار دیگر درج کنید. در انتهای ایمیل نیز همان لینک را بیاورید. برخی از مخاطبان خیلی زود قانع می‌شوند و بر اولین لینک کلیک می‌کنند. برخی دیگر با خواندن ادامه متن بر لینک‌های دوم یا سوم کلیک می‌کنند. توجه کنید که سه لینک درج شده مخاطب را دقیقا به همان صفحه سایت هدایت می‌کنند. البته متنی که لینک‌دار شده می‌تواند متفاوت باشد.

فرض کنید ایمیل شما تبلیغ یک کتاب است. متن اولین لینک می‌تواند این باشد: «تهیه کتاب». متن لینک دوم: «سفارش آنلاین کتاب» و متن لینک سوم: «خرید فوری کتاب». برخی از افراد به واژه‌هایی مانند «سفارش» حساسیت دارند و ترجیح می‌دهند بر لینک «خرید» کلیک کنند. برخی دیگر همان حساسیت را درباره واژه «خرید» دارند. پس با ارائه لینک خود با نام‌های مختلف احتمال کلیک شدن را افزایش می‌دهید.

بهترین زمان ارسال ایمیل

اگر ایمیل خود را به افرادی می‌فرستید که کاربر حرفه‌ای اینترنت هستند و با انبوهی از ایمیل‌ها مواجه هستند، به این نکات توجه کنید تا نرخ باز شدن و کلیک بیشتر شود. بنابر تجربه سایت مدیرسبز، بهترین روزهای ارسال ایمیل روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هستند. شنبه‌ها به هیچ وجه مناسب نیست. اغلب مردم با اضطراب اول هفته مواجه هستند و ترجیح می‌دهند به جای خرید به کارهای خودشان بپردازند. شاید یکشنبه‌ها بهترین روز باشد، البته با این فرض که مخاطبان شما کسب‌و کار باشند. اگر خدمات تفریحی ارائه می‌دهید یا محصولاتی آنلاین دارید که قیمت کمی دارند، آخر هفته‌ها هم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

بهترین زمان ارسال هم حدود ۸:۳۰ تا ۹ صبح یا ۳:۳۰ تا ۴ بعدازظهر است. در این ساعات احتمال باز شدن صندوق ایمیل‌ها بیشتر از ساعات دیگر است. البته اگر اعضای زیادی دارید ایمیل‌ها را طوری بفرستید که عملیات ارسال قبل از این ساعت‌ها به اتمام رسیده باشد.

نسل جدید ایمیل‌ها

در کشورهای پیشرفته حدود نیمی از ایمیل‌ها با تلفن همراه باز می‌شود. در ایران نیز این روند به سرعت در حال رشد است. اغلب ایمیل‌هایی که برای دسکتاپ طراحی شده‌اند روی موبایل به درستی باز نمی‌شوند و یا درست نمایش داده نمی‌شوند. برای موفقیت در این زمینه لازم است چند نکته ساده را رعایت کنید. در طراحی ایمیل از قالب یک ستونی استفاده کنید تا نمایش آن روی موبایل با مشکل مواجه نشود. اگر دکمه‌ای برای کلیک وجود دارد آن را کمی بزرگ‌تر از حد معمول طراحی کنید. دکمه‌ها روی موبایل معمولا بسیار کوچک هستند و کلیک آن با انگشت سخت می‌شود! از فونت‌های بزرگ‌تری استفاده کنید تا خواندن متن آسان‌تر شود. اگر بر طراحی کنونی خود اصرار دارید، دکمه‌ای اضافه کنید و نسخه مخصوص موبایل همان ایمیل را هم تهیه کنید تا کاربران موبایلی با کلیک بر آن لینک بتوانند نسخه ساده‌ شده‌ای از ایمیل را ببینند. نکته کلیدی آن است که کاربران موبایل را جدی بگیرید، در غیر اینصورت شاید مشتریان زیادی را از دست بدهید!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ دی ۹۴ ، ۱۲:۲۷
سمیه پرویز